A-
A+
A-
A+
Pääkirjoitus
Kerromme tässä lehdessä, kuinka Ylläs on satsannut kesämarkkinointiin tänä kesänä uudella tavalla – yhdessä Ylläksen, Levin, Saariselän ja Rovaniemen kanssa. Yhteishakuna Lapin vierailulle haettiin vaikuttajia Midnight sun ambassador -teemalla, ja meillekin saapui some-vaikuttajia Keski-Euroopasta, Espanjasta ja Yhdyvalloista.
Kuten niin moni asia nykyaikana, myös matkailumarkkinointi tapahtuu nykyään yhä enenevissä määrin netissä ja myös sosiaalisessa mediassa. Siellähän ne ihmiset ovat. Vaikuttajamarkkinoinnissa kannattanee siis olla mukana.
Toki vaikuttajamarkkinoinnin tuloksia seurataan Ylläkselläkin tarkasti jälkeenpäin ja tarkastellaan, millaista näkyvyyttä Ylläs kampanjan myötä saikaan.
Vaikka aika harva meistä on somevaikuttaja ja kaupallisten yhteistöiden harjoittaja tuhatpäisellä yleisöllä, moni on jo varsin tottunut kertomaan elämästään sosiaaliseen mediaan. Kun teemme uusia asioita, käymme uusissa paikoissa, mietimme, miten miten niistä toisille – yleisölle – kertoisimme. Olemme harjaantuneita tarinallistamaan elämäämme.
Siinä mielessä jokainen meistä on oman elämänsä some-vaikuttaja. Mitä sinä kertoisit omasta kotikylästä? Miksi siellä kannattaisi tulla käymään?
TIETOLAATIKKO