Paikallisuutiset

Kaivosyhtiön ja Lapin liiton kannat eivät muuta Hannukaisen pohjavesien luokituksia – kaivoshankkeen alue pysyy ihmisten vesivarantona

Lapin Liitto ja kaivosta valmisteleva Hannukainen Mining Oy kyseenalaistavat pohjavesien luokkien muutokset Kolarin Hannukaisessa ja Rautuvaarassa.

Kaivosyhtiö Hannukainen Mining teetti WSP Finland Oy:lla konsulttityönä lausunnon Hannukaisen alueen pohjavesien esitetyistä luokitusmuutoksista. Kuva on osa WSP Finland Oy:n tekemää lausuntoa, ja se havainnollistaa, miten sinisellä katkoviivalla piirretyt pohjavesialueet asettuvat kaivosalueen nykyisten toimintojen päälle. Kuva: WSP Finland Oy / Hannukainen Mining Kuva: WSP Finland Oy

Lapin ely-keskus pitää Hannukaisen kaivoshankkeen alueella sijaitsevat pohjavedet ihmisten vedenhankinnan ja suojelun piirissä. Lapin ely-keskus kuulutti luokitusmuutokset helmikuussa ja sai niistä kaksi lausuntoa ja kolme mielipidettä, joilla ei ollut vaikutuksia luokituksiin.

Kolarin Hannukaisen k

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä