Miten löydyn paremmin hakukoneissa? Natiivimainonta oikein toteutettuna hyödyntää monin eri tavoin
Natiivimainonta, oikein sanavalinnoin ja luotettavilla sivustoilla toteutettuna, voi parantaa hakukoneissa löydettävyyttä useilla tavoilla.
Hakukoneet suosivat korkealaatuista sisältöä; sellaista sisältöä, mistä on hyötyä tietoa etsiville. Kun mietit natiivimainonnan sisältöä, pohdi millaisia kysymyksiä potentiaaliset asiakkaasi pohtivat alaasi liittyen ja anna niihin vastauksia natiivimainonnan avulla.
Samalla kun mietit omaan toimialaasi liittyvä hakusanoja tai hakusanalausekkeita, tulee esille luonnollisesti avainsanoja. Niitä sanoja, joita potentiaaliset asiakkaat käyttävät. Käytä itsekin näitä sanoja omassa tekstissäsi. Mutta muista, että avainsanojen käyttö on luontevaa ja keskittyy käyttäjän hyödyttämiseen.
Miksi natiivimainonta toimii median sivustolla?
Natiivimainos, joka julkaistaan arvostetun median sivustolla ja liikennettä saavalla sivustolla, voi tarjota arvokkaita takaisinlinkkejä omaan sivustoon. Toimivat linkit omaan sivustoosi ja muihinkin alan sivustoihin ovat tärkeitä, sillä niiden avulla hakukoneet ymmärtävät luomasi sisällön verkottumisen muihin saman alan sisältöihin.
Natiiviartikkeleissa voi olla myös ulkoisia linkkejä muille luotettaville sivustoille. Näillä linkityksillä on myös myönteisiä vaikutuksia hakukonelistauksiin.
Millaista natiivimainonnan sisältö tulee olla?
Natiivimainonnassa oleellista on hyötytieto. Mikä kauemmin lukija viihtyy sivulla, sitä miellyttävämmäksi käyttäjäkokemukseksi hakukoneet noteeraavat sisällön ja sitä paremman luokituksen se saa hakusijoituksissa. Sisällön kiinnostavuudella on siis aitoa merkitystä.
Parhaimmillaan natiivimainonta ymmärtää yleisönsä niin hyvin, että sisältö tuntuu kuin se olisi tehty juuri heitä varten.
Natiivimainonta voi olla yrityksen yleisesittelyä, mutta kannattaa miettiä millainen sisältö aidosti kasvattaa myyntiä. Parhaimmillaan natiivimainonta sisältää aidosti lukijalle hyödyllistä informaatiota, joskus jopa viihdyttävällä tavalla kirjoitettuna. Jos vain mahdollista vastaa kohdeyleisösi kysymyksiin ja tarjoa ratkaisuja heidän ongelmiinsa.
Hilla Groupin talvikauden natiiviartikkeleista yksi suosituimmista on ikkunoiden pesurobottiin liittyvä artikkeli. Eli hyvin konkreettisesti ihmisten tekemistä helpottavat tuote. Artikkeli sisältää mielenkiintoista hyötytietoa ihmisille, jotka haluavat päästä keväisestä ikkunanpesusta aiempaa helpommalla.
Lue tarkemmin: Natiivimainonnan vaihtoehtoja Hillan Groupin medioiden sivuilla